Tisztelt Adózóink!
2018. január 1-jétől a szervezetek, társas vállalkozások és egyéni vállalkozók részére kötelező az elektronikus ügyintézés.
A nem vállalkozó magánszemélyek (természetes személyek) részére nem kötelező az elektronikus ügyintézés. Az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az ASP központot igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára lehetőséget biztosít az önkormányzat által választott szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybevételére.
A nyomtatványok a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap internetes oldalon az Önkormányzati Hivatali Portálon találhatóak. Az adott önkormányzat nevére rákeresve elérhetővé válnak az adott önkormányzat által hozzáférhetővé tett űrlapok, megfelelő kategóriába rendezve.
A kiválasztott űrlap gépi úton tölthető ki – az ellenőrző rutinok figyelmeztetnek az esetleges hibás, vagy hiányos kitöltésre -, majd elektronikusan beküldhető. A kitöltött űrlapból pdf- állomány készíthető, kinyomtatható. Akik nem kötelezettek elektronikus ügyintézésre azok pdf-állományt kinyomtatva, azt – aláírva – papír alapon is megküldhetik az önkormányzat címére.
Ha valamely űrlapra ügyre nem készült űrlap, az e-Papír szolgáltatás igénybevételével lehet elektronikus csatornán ügyet indítani.
Amennyiben adóügyekben az adózó nevében képviselő, meghatalmazott jár el, úgy nélkülözhetetlen a jogosultság bejelentése az adóhatósághoz. A jogosultság, illetve annak részleteinek a „Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” elnevezésű űrlap szolgál. Ez az űrlap az adóügy ágazaton belül az általános adónyomtatványok ügytípuson belül található.
Az önkormányzati adóhatósághoz teljesítendő adókötelezettségek szabályait a mindenkor hatályos:
– helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény
– az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
– az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény
– az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII.28.) Korm. rendelet
– az adóhatóság által foganatosítható végrehajtási eljárásról szóló 2017. évi CLII. törvény
– a helyi önkormányzati rendeletek
Adózással kapcsolatos ügyintézés:
Tiszasas Községi Önkormányzat
Cím: 5474 Tiszasas, Rákóczi Ferenc utca 32.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 15:00
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 15:00
Csütörtök: nincs ügyfélfogadás
Péntek: 8:00 – 11:00
Tel: (+36) 56/326-001 – 14-es mellék
E-mail: szoci.iroda@gmail.com
Hivatali kapu használat során a Hivatala rövid neve: TSASPMH
Teljes neve: Tiszasasi Közös Önkormányzati Hivatal KRID azonosító: 609114770
e-Papír benyújtása esetén: Címzett: TISZASAS KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
Témacsoport: Önkormányzati igazgatás
Ügytípus: Adóügyek
TÁJÉKOZTATÓ – Az egyéni vállalkozói tevékenység szünetelése és az iparűzésiadó-alanyiság szabályainak 2024. évtől történő változása Megnyitás
TÁJÉKOZTATÓ – Egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetésével kapcsolatos jogszabálymódosítás értelmezése a Pénzügyminisztérium válaszai alapján Megnyitás
50440016-10030912
50440016-10028045
50440016-10030503
50440016-10030802
50440016-10031274
50440016-10031281
50440016-10031494
50440016-10031638
© Tiszasas Község Önkormányzata – Minden jog fenntartva! | Made by: Webtricks