Adóügyek

Tisztelt Adózóink!

2018. január 1-jétől a szervezetek, társas vállalkozások és egyéni vállalkozók részére kötelező az elektronikus ügyintézés.

A nem vállalkozó magánszemélyek (természetes személyek) részére nem kötelező az elektronikus ügyintézés. Az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az ASP központot igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára lehetőséget biztosít az önkormányzat által választott szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybevételére.

A nyomtatványok a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap internetes oldalon az Önkormányzati Hivatali Portálon találhatóak. Az adott önkormányzat nevére rákeresve elérhetővé válnak az adott önkormányzat által hozzáférhetővé tett űrlapok, megfelelő kategóriába rendezve.

A kiválasztott űrlap gépi úton tölthető ki – az ellenőrző rutinok figyelmeztetnek az esetleges hibás, vagy hiányos kitöltésre -, majd elektronikusan beküldhető. A kitöltött űrlapból pdf- állomány készíthető, kinyomtatható. Akik nem kötelezettek elektronikus ügyintézésre azok pdf-állományt kinyomtatva, azt – aláírva – papír alapon is megküldhetik az önkormányzat címére.

Ha valamely űrlapra ügyre nem készült űrlap, az e-Papír szolgáltatás igénybevételével lehet elektronikus csatornán ügyet indítani.

Amennyiben adóügyekben az adózó nevében képviselő, meghatalmazott jár el, úgy nélkülözhetetlen a jogosultság bejelentése az adóhatósághoz. A jogosultság, illetve annak részleteinek a „Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” elnevezésű űrlap szolgál. Ez az űrlap az adóügy ágazaton belül az általános adónyomtatványok ügytípuson belül található.

Az önkormányzati adóhatósághoz teljesítendő adókötelezettségek szabályait a mindenkor hatályos:

– helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény
– az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
– az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény
– az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII.28.) Korm. rendelet
– az adóhatóság által foganatosítható végrehajtási eljárásról szóló 2017. évi CLII. törvény
– a helyi önkormányzati rendeletek

Adózással kapcsolatos ügyintézés:

Tiszasas Községi Önkormányzat
Cím: 5474 Tiszasas, Rákóczi Ferenc utca 32.

Ügyfélfogadási idő:

Hétfő: 8:00 – 15:00
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 15:00
Csütörtök: nincs ügyfélfogadás
Péntek: 8:00 – 11:00

Tel: (+36) 56/326-001 – 14-es mellék
E-mail: szoci.iroda@gmail.com

Hivatali kapu használat során a Hivatala rövid neve: TSASPMH

Teljes neve: Tiszasasi Közös Önkormányzati Hivatal KRID azonosító: 609114770

e-Papír benyújtása esetén: Címzett: TISZASAS KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT

Témacsoport: Önkormányzati igazgatás

Ügytípus: Adóügyek

https://epapir.gov.hu/

TÁJÉKOZTATÓ – Az egyéni vállalkozói tevékenység szünetelése és az iparűzésiadó-alanyiság szabályainak 2024. évtől történő változása Megnyitás

TÁJÉKOZTATÓ – Egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetésével kapcsolatos jogszabálymódosítás értelmezése a Pénzügyminisztérium válaszai alapján Megnyitás

Bankszámlaszámok

50440016-10030912

50440016-10028045

50440016-10030503

50440016-10030802

50440016-10031274

50440016-10031281

50440016-10031494

50440016-10031638

Megszakítás