Adóügyek
Tisztelt Adózóink!
2018. január 1-jétől a szervezetek, társas vállalkozások és egyéni vállalkozók részére kötelező az elektronikus ügyintézés.
A nem vállalkozó magánszemélyek (természetes személyek) részére nem kötelező az elektronikus ügyintézés. Az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az ASP központot igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára lehetőséget biztosít az önkormányzat által választott szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybevételére.
A nyomtatványok a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap internetes oldalon az Önkormányzati Hivatali Portálon találhatóak. Az adott önkormányzat nevére rákeresve elérhetővé válnak az adott önkormányzat által hozzáférhetővé tett űrlapok, megfelelő kategóriába rendezve.
A kiválasztott űrlap gépi úton tölthető ki – az ellenőrző rutinok figyelmeztetnek az esetleges hibás, vagy hiányos kitöltésre -, majd elektronikusan beküldhető. A kitöltött űrlapból pdf- állomány készíthető, kinyomtatható. Akik nem kötelezettek elektronikus ügyintézésre azok pdf-állományt kinyomtatva, azt – aláírva – papír alapon is megküldhetik az önkormányzat címére.
Ha valamely űrlapra ügyre nem készült űrlap, az e-Papír szolgáltatás igénybevételével lehet elektronikus csatornán ügyet indítani.
Amennyiben adóügyekben az adózó nevében képviselő, meghatalmazott jár el, úgy nélkülözhetetlen a jogosultság bejelentése az adóhatósághoz. A jogosultság, illetve annak részleteinek a „Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” elnevezésű űrlap szolgál. Ez az űrlap az adóügy ágazaton belül az általános adónyomtatványok ügytípuson belül található.
Az önkormányzati adóhatósághoz teljesítendő adókötelezettségek szabályait a mindenkor hatályos:
– helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény
– az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
– az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény
– az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII.28.) Korm. rendelet
– az adóhatóság által foganatosítható végrehajtási eljárásról szóló 2017. évi CLII. törvény
– a helyi önkormányzati rendeletek
Adózással kapcsolatos ügyintézés:
Tiszasas Községi Önkormányzat
Cím: 5474 Tiszasas, Rákóczi Ferenc utca 32.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 15:00
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 15:00
Csütörtök: nincs ügyfélfogadás
Péntek: 8:00 – 11:00
Tel: (+36) 56/326-001 – 14-es mellék
E-mail: szoci.iroda@gmail.com
Hivatali kapu használat során a Hivatala rövid neve: TSASPMH
Teljes neve: Tiszasasi Közös Önkormányzati Hivatal KRID azonosító: 609114770
e-Papír benyújtása esetén: Címzett: TISZASAS KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
Témacsoport: Önkormányzati igazgatás
Ügytípus: Adóügyek
Tájékoztatók:
iFORM nyomtatványok kitöltése, tájékoztatás
Tájékoztatás az adómentesség igénybevételéről
Tájékoztatás meghatalmazásról önkormányzati adóügyekben
Tájékoztatás túlfizetés átvezetési és visszatérítési kérelemmel kapcsolatosan
Tájékoztatás az önkormányzati adóügyben adategyeztetés
Tájékoztatás visszaigazolás jövedelem letiltásáról
Tájékoztató adófelfüggesztésre kérelemmel kapcsolatosan
Tájékoztatás a helyi iparűzési adóval kapcsolatos 2023. január 1-jétől hatályos változásokról
Tájékoztatás adóigazolás, adóhatósági bizonyítvány kiadására
Tájékoztató kérelem adófelfüggesztésre
Tájékoztatás adó- és értékbizonyítvány kiállításához
Tájékoztatás a talajterhelési díjjal kapcsolatosan
Tájékoztatás a pálinkafőzés bejelentésének szabályairól
Tájékoztató az új, egyszerűsített iparűzési adóalap-megállapítása szerinti adózásról
Útmutatók:
ASP-ADO-87N Nyilatkozat adómentesség igénybevételéről
ASP-ADO-AFK Kérelem adófelfüggesztésre
ASP-ADO-AAI Kérelem adóigazolás, adóhatósági bizonyítvány kiadására
ASP-ADO-EGY Adategyeztetés önkormányzati adóügyben
ASP-ADO-MHT Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben
ASP-ADO-TUL Túlfizetés átvezetési és visszatérítési kérelem
ASP-ADO-VJL Visszaigazolás jövedelem letiltásáról
ASP-ADO-AEB Adó- és értékbizonyítvány kiállítási kérelem
ASP-ADO-ELLUGY Adóhatósági ellenőrzés (adóellenőrzés) során tett nyilatkozat, iratpótlás, észrevétel, kifogás, kérelem, igazolási kérelem, egyéb cselekmény + MELLÉKLET
ASP-ADO-041 Talajterhelési díj bevallás
ASP-ADO-42B Bejelentés desztillálóberendezés tulajdonjogáról, tulajdonjogának megszerzéséről
Nyomtatványok:
Átvezetési és kiutalási kérelem
Nyilatkozat az adómentesség igénybevételéről
Bejelentkezés, változás-bejelentés
Adó- és értékbizonyítvány kérelem
Fellebbezési jogról lemondó nyilatkozat
Talajterhelési díj bevallási nyomtatvány
Bejelentés desztillálóberendezés tulajdonjogáról, tulajdonjogának megszerzéséről
Helyi Iparűzési adó nyomtatványok:
Tájékoztatás az iparűzési adó előleg módosítási kérelemmmel kapcsolatosanMegállapodási nyomtatvány
Helyi iparűzési adóbevallást helyettesítő nyilatkozat
ASP-ADO-87M Helyi iparűzési adóelőleg mérséklési kérelem
Tájékoztatás az ideiglenes jelleggel végzett helyi iparűzési adó bevallással kapcsolatosan